Nuffnang Ads

Monday, March 7, 2011

HISTORY OF CUPPY CAKE SONG

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera semua. ^^ Kali ni aku mau cerita pasal
                             
                                             HISTORY OF CUPPY CAKE SONG.
aku dengar lagu ni dalam 5-6 tahun yang lalu, sekali dengar mesti mau terus.. hahaha.. comel betul lagu ni kan. aku rasa ada antara kamu yang dengar lagu ni dari kecik2 lagi, and bila terdengar lagi mesti teringat jaman dulu2 kan?

Aku mau ceritakan sikit pasal history lagu ni yang mngkin banyak antara kamu ndak tau dan ada juga yang mungkin tertipu sebab selama ni ingat lagu ni dinyanyikan oleh Strawberry Shortcake.

Ok kita mulakan dari composer. pencipta lagu dan liriknya ni ialah Judiana binti Castle iaitu ibu kepada Penyanyi lagu ni Amy binti Castle yang pada tahun ini akan menyambut hari kelahirannya yang ke 21 tahun.

Lagu ni dirakam d rumah dorang pada tahun 1994 ketika Amy berusia 3 tahun lebih. lagu ni dimuatkan dalam sebuah CD kanak2 yg bertajuk "Balloons" hampir semua penduduk US meminati lagu ni dari pelbagai peringkat umur. sedangkn pada awalnya lagu ni hanya ditujukan kepada kanak2. tambahan lagi, lagu ni telah tersebar keseluruh dunia.. dan sampai sekarang orang masih ndak jemu2 mendengar lagu ni termasuk aku. Lagu ni menjadi tradisi di seluruh dunia, si ibu menyanyikn utk anaknya, dan si anak menyanyikan utk anaknya, dan seterusnya.

Lagi menggempurkan apabila muncul seorang kanak2 yang dikenali dgn nama Cuppy Cake Boy a.k.a Cuppy cake Sam a.k.a Chubby Cuppy Cake Boy (SAM yg kini berusia 11 tahun) yang tramat la comel di kaca YOUTUBE dgn me mimingkn lagu Cuppy Cake dan sudah tentu lagu yang comel bila di miming oleh kanak2 yang comel pasti akan mendapat perhatian dmata dunia. sehingga mencecah 40juta hits!!! sedangkan video asal yang dinyanyikan oleh Amy Castle cuma 12 juta hits.

OK dengan ini aku sertakan 4 buah kaca TV berukuran lebih kurang 3 inci untuk kamu tonton serba sedikit tentang Amy castle and Sam. ^^

ini la bukti amy castle merupakan penyanyi asal lagu ni jom lihat perubahan amy castle dari kecik sampai la dewasa.

                            
ini la video sebenar lagu Cuppy Cake yang telah direcord d rumahnya.

ini plak Sam yang memimingkan lagu Cuppy Cake dan mendapat 40juta hits! 

ini plak video Sam yang berduet dgn Amy Castle haha ^^
Harap info ni dapat menenangkn bagi yang penasaran haha.. ok aku sertakan laman web rasmi Sam and Amy Castle . sam -> www.cuppycakesam.com  amy-> www.amycastle.net 

No comments:

Post a Comment